.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نسل جوان باید با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شود
فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر گفت: رزمندگان گذشته، باید نسل جوان را با فرهنگ دفاع مقدس آشنا کنند.

به گزارش شمال نیوز، امیر دریادار حکیمی امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت هفته دفاع مقدس در ساری برگزار شد، گفت: پس از انقلاب اسلامی دشمن زبون از فرصت استفاده کرد و با ادعاهای مرزی قبل از 31 شهریور 59 کشور ما را مورد حمله گسترده از طریق زمینی دریایی و هوایی قرار داد.

وی افزود: صدام که در ابتدای جنگ تصور می کرد سه روزه خوزستان را تصرف می کند حتی تا هشت سال نتوانست وجبی از خاک کشور را به تصرف درآوردند.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر تصریح کرد: برآورد دشمن این بود که در یک هفته نیروهای ایران را شکست داده و در تهران مصاحبه داشته باشد اما این راهبردش با شکست مواجه شد و با آنکه هنوز نیروهای رزمی و دفاعی ایران به درستی شکل نگرفته بود در برابر چندین لشکر تا دندان مسلح  دشمن ایستادگی و مقاومت کردند.

وی افزود: دشمن در پیش بینی هایش به قدرت رهبری پی نبرده بود و با فرمان حضرت امام به بسیجیان و رزمندگان چنان تاثیری ایجاد شد که دشمن برای برای تصرف بخشی از  خوزستان بیش از 30 روز در پشت خرمشهر زمینگیر شد و مردم و نیروهای بسیج با کمترین امکانات و نیروهای ارتش با کمترین تجهیزات توانستند مقاومت کنند.

حکیمی با اشاره به حمایت سایر قدرت ها از نیروهای عراق گفت: لازم است این هفته را گرامی بداریم و از رزمندگان دعوت کنیم که به بیان خاطرات تاریخ دفاع مقدس بپردازند و نسل امروز را که بیش از 50 درصد از جمعیت کشور تشکیل می دهند با فرهنگ دفاع مقدس بیشتر آشنا کنند.

منبع:ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.